Líný pseudoprogramátor

27. ledna 2013 v 0:32 | Woodbin |  My living, my life, my head...

S počítačema jsem si rád hrál od momentu, kdy mi otec na jeho firemním notebooku Toshiba T1910CS pustil prvního Prince of Persia.


Občas jsem si hrál s malováním a vidlema (3.10 nutno podtknouti), sem tam jsem si zahrál třeba Descent u táty v práci. Pak chvíli nic a v 7mi letech myslím jsem na vánoce dostal Playstationa (ještě ten velkej tmavě šedej). Ten mi vydržel dlouho a když odešel, pořídil se další, protože otec nechtěl přijít o Gran Turismo 2 ve kterém strávil i noci. Taky se pořídil počítač domů, kde jsem začal hrát Transport Tycoon a učil se vypalovat.

Potom mi táta dal ten starej notebook , a já začal blbnout s DOSem, psát si batky, jednou totálně zrušil systém a vymejšlel jak dostat do notebooku hry větší než 1.4MB (rar.exe powa). V tu chvíli se u mě začaly objevovat první otázky a zájem o programování. Jak co funguje, první učení se Pascalu (tragédie). A hlavně PVK, neboli Profesionálové Výpočetního Kroužku, kam jsem začal docházet.

Krátce jsem se potkal s Flashem, Visual Basicem a potom jsme začli dělat v Game Makeru. I když se hodně často jenom hrál Soldat nebo Soldier of Fortune, taky jsme dělali pokroky a začali dokonce vyvíjet hru. DCA: Děčín Čórni Auto. Nedostali jsme se nijak daleko, ale každý jsme pracovali na něčem jiném, takže jsme měli věci jako zbraně, questy a auta každý separátně a nikdy jsme to nesložili dohromady. Taky to zroskotalo na tom, že nikdo nechtěl překreslovat celou mapu Děčína.

Během toho jsem se učil Pascal, který jsem už tehdy začínal nesnášet.
Potom bylo na delší dobu relativní sucho (nazývejme jej studijní) , během kterého jsem si hlavně na internetu četl o počítačích a programování nebo jsem začínal zkoušet pixelart.

Skončila základka, začal gympl. Střídaly se období studijnío sucha s krátkými ale intenzivními pracemi na Real Tournament 2007/2008/2009, top-down střílečky pro dva hráče v GameMakeru, která se taky nějak daleko nedostala, ale dala se hrát a byla to i celkem sranda.

Na začátku gymplu jsem se taky seznámil s Programagorem, se kterým jsem po celou dobu vedl diskuze o matematice, hrách a programování. Taky mě začal učit Python, který dodnes občas používám.
Ve třetím ročníku gymplu jsem se přihlásil do Programování a tam nás pan učitel Žáček začal učit algoritmizaci (zapomocí jeho Robot Karel-type programu RUR) a posléze i javu. Objevení objektů bylo něco jako osvícení, pochopil jsem jak se dělá hrozně moc věcí. Začal jsem dělat nejdřív program jako závěrečnou práci (sice nebyl hotov a blbnul, ale ai učitel nedokázal vyřešit chyby a měl jsem tam pár trošku víc advanced věcí oproti ostatním).

Poté jsem začal pracovat na My Game of Life, vlastní verzi Conwayovy hry Život, na které jsem se učil věci jako práci s okny, soubory a vykreslování. Donedávna jsem na ní stále pracoval, dodal tam složitější věci jako třeba možnost vlastních pravidel, více vláken nebo můj oblíbený GEX, export hrací plochy s buňkami do GIFu s možností vlastních barev buněk. Současně s tím jsem začal mít problémy s javovskou grafikou, okny a postupem času jsem na javu lehce zanevřel, i když ji stále občas používám.

Dostáváme se do současnosti. Přišel jsem na vejšku (ČVUT - FJFI : Aplikace Softwarového Inženýrství) , kde jsme se začali učit.... Pascal. Tentokrát už ovšem trošku pokročileji a i když je to hrozný jazyk, třeba nahlédnutí do pointerů bylo zajímavé. Předměty jako Lineární Algebra nebo Matematická Ekonomie byly velmi zajímavé, Správa operačních systémů užitečná a Základy programování bylo sice v Pascalu, ale byla to sranda a docela jsem se i zlepšil v algoritmizaci. A taky jsem se s Junim, Radkem a Reysem začal ještě učit C#, což je v současnosti kvuli zkouškovému pozastaveno. Jakmile ale skončí, začneme v C# společně dělat hru. Do ní neustále vymýšlím části a nápady, občas si něco zakreslím, občas vymyslím nějaký algoritmus, a i když to jde pomalu, jakmile skončí zkouškové a studijní sucho, zase se do toho pustím.

Taky si musím přečíst knížky co se mi tu hromadí. Na delší čtení je Knuthovo Umění programování a Moderní Počítačová Grafika (kde je vážně všechno) , dřív na řadu přijde Programátorská Cvičebnice (velmi hustá knížka mimochodem, doporučuji i zkušenějším programátorům), Programujeme hry pro Android 4 a Návrhové vzory od pana Pecinovského.

A co dál, kdo ví, třeba moje jméno někdy uvidíte alespoň na Tiggitu :D
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Anketa

Programujete?

Ano 71.4% (5)
Občas 0% (0)
Ne 28.6% (2)

Komentáře

1 kaja47 kaja47 | Web | 29. ledna 2013 v 2:41 | Reagovat

Jak to počítám, taky jsi začal a nedokončil 3 hry. Tohle moc dobře znám.

Ale doufám, že tyhle klenoty nebudou zapomenuty jako slzy v dešti...

2 Woodbin Woodbin | E-mail | Web | 31. ledna 2013 v 18:04 | Reagovat

[1]: Jednu blbinku v gamemakeru jsem dokončil a těch nedokončených je víc. Jenom v javě mám asi 4 nedokončený projekty který měly aspoň trochu vypadat jako hry :) Plus My Game of Life je z větší části hotova, akorát ji po zkouškách přepíši do C# :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama