Červenec 2008

Half Life 2 recenze + překvápko :)

30. července 2008 v 23:55 | Otaku Woodbin |  Hry
Half life. Poločas rozpadu. Hra, která udělala studiu Valve jméno.
Jedná se o vynikající first-person scifi střílečku. Šlo v ní o nepodařený teleportační experiment v utajeném institutu Black Mesa. Váš úkol byl utéct a také zabít hlavního emzáka, který poslal své nohsledy skrz vytvořené portály, aby ovládli Zemi. Já ovšem nebudu recenzovat první díl ani hlouběji rozebírat jeho příběh. Já vám tady ukážu druhý díl, který jsem dnes po dlouhém snažení dohrál :)...

Symbol Half-Life... Řecké písmeno Lambda, v příběhu si jej jako znaménko vybral odboj proti Combine.

Začínáte jako jeden z lidí, kteří jsou přemístěni do City 17. Jste teoretický fyzik Gordon Freeman, který jako jeden z mála přežil incident v Black Mesa. Nutno podotknout, že od Gordona neuslyšíte jednotlivé slovo... To je proto, že VY hrajete Gordona... Záleží na vás, jak budete reagovat na situace (toto ovšem neznamená, že máte volnost rozhodování, hra je poměrně lineární, ale myslím, že při volnosti rozhodování by to nebyla taková zábava :)) .
Brzy se dozvídáte, že vládu nad matičkou Zemí převzalo mimozemské sdružení Combine. Všude vládne totalitní režim, na zem byly přeneseny mimozemské organismy s jiných planet, oceány a moře se... změnily... Hodně se snížila hladina, města byla přejmenována na City 2, City 378, City 17... Každý den probíhají razie, lidé mizí beze stopy, jsou buď uvězněni nebo přemístěni do jiných měst.
A na nádraží začíná vaše cesta. Hned se setkáváte s Barneym Calhounem, kterého jste poznali jako člena ochranky kdysi v Black Mesa... Ale co se vlastně stalo? Proč žije lidstvo v takové bídě? Jistý G-Man, záhadná postava, která si dělá co chce s časoprostorem, vás v prvním díle vzala do stáze.
*Stázová komora vytváří časové stázové pole. Tak jako rentgenové paprsky neprojdou olovem, čas neprojde stázovým polem. Takže… I když existuješ, neexistuješ dál v čase a pro tebe osobně neexistuje čas. A i když jsi pořád hmota, už nejsi nic v časoprostoru. Jsi nevýznamná hmota s kvantovou pravděpodobností nula :)*
Nyní vás probouzí, abyste udělal něco se současným stavem Země. Ale jak dlouho jste byli "u ledu"? Nikdy to nebylo řečeno, ale díky jedné supr stránce, na kterou vám dám na konci článku link, je to zhruba 20 let. Ale nikdo vám neřekne, co se stalo, jste prostě vrženi do úžasného kolotoče událostí.

Ale dost o začátku a už k samotné hře :):
Začněme tedy s hratelností. Jeden nejmenovaný časopis (můj oblíbený GameStar, ale nikomu to neříkejté xD) napsal:
"Half Life 2 se nehraje, Half Life 2 se prožívá!"
A je to tak. Jakmile začnete hrát, jste vrženi do úžasného divadla. Musím říct, že jsem ještě nenašel hru, která by měla tak perfektní atmosféru. Děj vás dokonale pohltí, budete hrát pořád a jediné, co vás bude rušit, budou velice krátké loadingy :), Ve hře prakticky nejsou hluchá místa, pořád je co dělat. Příběh má vynikající spád a nepřekonatelné zvraty, zavede vás na opravdu rozličná místa a z každého si odnesete nějaký suvenýr( byť jen mentální ^.~). A určitě vás překvapí konec, který je následovám dvěma pokračováními, Episode One a Episode Two. Na rok 2009 se připravuje finále Half Life 2, Episode Three. A je dost možné, že ani tady to nebude končit a dočkáme se Half Life 3 :)! Ale zpátky k požitkům z hraní. Hra vás opravdu dostane, ať už budete ve vesnici infikované zombiemi nebo budete pomáhat odboji v rozvalinách města. Také si vyzkoušíte vozítka, a to konkrétně vznášedlo a buginu.




Teď technická stránka. Celá hra je stavěna na Source engine, který se neustále vylepšuje. Nabízí detailní grafiku, vynikající mimiku postav, realistické animace a fyziku, nad kterou nejde nic jiného než zařvat JUCHŮ! Tady se zmíním o jedné zbrani, kterou dostanete brzy po začátku hry... Gravity Gun - užijete si s ní hodně zábavy. Umí vzít věci (nebo je přitáhnout z dálky), věci můžete přenášet nebo je vypálit. Představte si, že proti vám jdou zombie. Vy s GG vezmete čepel z cirkulárky a odpálíte ji do nich xD. Ze 3 zombií jich je 6, ovšem mnohem méně živých :).
Také zvuková stránka je vynikající a hudba je velice vydařená. I umělá inteligence, ať už přátel nebo nepřátel, je povedená.




A teď nevýhody... Vlastně jen pro někoho a jen nevýhoda :), jen jedna.
Hra je distribuována přes systém Steam... Stejně jako všechny hry od Valve :). Jde o to, že ať už hru koupíte na Steamu a stáhnete nebo ji koupíte v obchodě, musíte mít Steam účet (je zadarmo :)), a poté, co hru nainstalujete, se musí hra po internetu odemknout... Až poté můžete hrát :).

Moje hodnocení?
U všech aspektů hry dávám 100%. Grafika, zvuk, atmosfétra, hratelnost. Vše je téměř dokonalé. Proč téměř? To nikdo neví ^^

Hardware požadavky:
Minimum:
# procesor 1.2 GHz
# 256MB RAM
# grafická karta HW podporující DirectX 7
# Windows 2000/XP/ME/98
# připojení k internetu pro aktivaci

Doporučené:
# Procesor 2.4 GHz
# 512MB RAM
# grafická karta HW podporující DirectX 9
# Windows 2000/XP
# připojení k internetu pro aktivaci


A nakonec malé video :)


A... Překvápko :)! Pamatujete si, jak jsem se zmiňoval o jakémsi filmu? Teď dostanete pár informací :).
Film velice úzce souvisí s příběhem her Half Life, Half Life 2 a Portal. Půjde o akční film se survivall prvky. Jsme zatím ve stadiu příprav a psaní scénáře :)
Nápad: Otaku Woodbin, Denus h. Thor
Scénář: Otaku Woodbin, Denus h. Thor
Pomoc: Joker
Pravděpodobná účast na natáčení filmu: Otaku Woodbin, Denus h. Thor, Joker a Underground Dog

Film bude tvořen ve hře Garry's Mod - jde o mod založený na Source enginu. Bude pravděpodobně udělán metodami "snímek po snímku" a "plynulým videem", jak to kde bude možné. Na točení bude používán program Fraps. Natáčet se bude hlavně během multiplayeru (nejdřív ho musíme zprovoznit :)).
No, co říct... Těšte se, zatím to vypadá na "slušný maso" xD! No nic, zatím se mějte :). Sežeňte si Half Life a pařtepařtepařte, co to dá :)!!
Sayonara ^^ °
//Dole je anketa, není-li vidět, klikněte na nadpis článku :)

Po dlouhé době článek :)

30. července 2008 v 18:31 | Otaku Woodbin |  Ostatní
Ahoj ^^

Po dlouhé době zase plánuji napsat článek, jestli půjde vše podle mých představ, tak se na tomto blogu někdy večer objeví recenze na Half Life 2, který jsem dnes dohrál :)...


Taky vás chci informovat, že v době 1.8 - 3.8. zde nebudu ^.^. Jedu na jednu akci, která se jmenuje ADVík :)...
Zatím ahoj... Nebo spíše...
Sayonara ^^ °

Happy birthday! Hehe :)

18. července 2008 v 9:24 | Otaku Woodbin |  My living, my life, my head...
Dneska žádné články nečekejte, protože dnes slavím své 16. narozeniny, takže vůbec nebude čas ^^...

The cake is a lie! Aneb nápis z Portalu, který rozpoutal cake-mánii :)...


Dokonce i v ACWW jsem dostal dort! :)

Sayonara a hezký prázdniny ^^ °

DS Recenze: Animal crossing: Wild World

16. července 2008 v 16:55 | Otaku Woodbin |  Nintendo DS

*Tuhle recenzi jsem psal zhruba před rokem, moc jsem jí neupravoval, takže kdyby něco nesedělo, je to kvůli stáří tohoto článku :), Zdroje obrázků: Já, moje sestra Jane, online pařby, fotky od Vojty (Anonym (to kvůli průdám) z acww.blog.cz), od Martees, možná od někoho jinýho :)...*



Nový svět

Zde budu prezentovat jednu z nejlepších her pro herní konzoli Nintendo DS. Tato hra vychází z původní verze pro Nintendo Gamecube, avšak jsou to dvě hry a je mezi nimi mnoho rozdílů. Animal Crossing: Wild World (dále jen AC) přináší do říše videoher nový proud zábavy! Představte si malou vesničku, do které na začátku hry přijedete. Vy, člověk, a místo vašich sousedů zvířátka. Roztomilá. S vlastní osobností. Vlastním životem. A vy zde budete žít. Se zvířátky. S jejich životními příběhy. Zní to sice infantilně, až úchylně, ale funguje to. Není to sice hra pro masové pařany Counter-Striku (i když, kdo říká, že ACWW nemusí bavit :-)), ale pobaví. Máte absolutní svobodu pohybu, ale zezačátku budete muset pomáhat, abyste částečně splatili dluh na dům. V této hře můžete dělat téměř COKOLIV. Rybařit, chytat hmyz, aranžovat dům, pěstovat květiny a vztahy se sousedy, vydělávat peníze (bells - zvonečky) nebo tvořit souhvězdí a trička.

Hodinky tikají

Tato hra vám vydrží opravdu nadlouho, jelikož sesbírání všech věcí trvá minimálně rok. A to ne rok herního času, ale toho skutečného. Díky obvodu reálných hodin uvnitř Nintenda DS běží herní čas a datum jako ve skutečnosti. Na podzim jsou na zemi žaludy, v zimě můžete stavět sněhuláky a v létě můžete chytit žraloka! Jsou lidé, kteří DSko kvůli AC zapínají každý den (já mezi ně patřím, přestože mám AC již od srpna 2006). Není to hra na nepřetržité hraní, ale je to hra akorát na hodinu. Za rok to možná přestanete hrát, ale po měsíci to zas zapnete a zase vás to bude bavit. Ve hře jsou i speciální návštěvníci a slavnosti, jako je turnaj v chytání ryb, psycholog (Doktor Shrunk) a jiné.

Ostrý obraz...
Grafika možná vypadá poněkud směšně, ale docela se zalíbí a vaše oči si na ni rychle zvyknou. Textury jsou poměrně propracované (až na výjimky typu struny na houslích, které se rozpijí, atd.) a barvy vypadají velmi dobře, zvlášť na Nintendu DS Lite.

...a čistý zvuk
Zvuk patří mezi nejsilnější stránky hry, například písničky hudebníka K. K. Slidera (každou sobotu od 20:00 do půlnoci), které také dostanete do rádia do svého domečku a jiné. I hlasy zvířátek, melodie různých budov (muzeum, obchod Toma Nooka, který má kromě původního ještě 3 upgrady) a zvuky předmětů a nábytků jsou velice podařené.

Wi-Fi
Díky bezdrátové technologii Wi-Fi lze hrát multiplayer až se třemi dalšími hráči a pořádat soutěže v rybaření, párty, atd. Navíc lze hrát i přes internetovou službu Nintendo WFC za pomocí veřejných či soukromých hotspotů (domácí Wi-Fi sítě či Nintendo Wi-Fi USB Connectoru, ke kterému potřebujete PC s Windows XP a jakýmkoliv připojení k internetu a stojí přibližně 1200 Kč) .

Fotky z online pařeb :) :

Zleva: Martees*, Vojta, Dave a Fero

Martees* a já, ještě ve své staré vizáži :)

Zleva: Vojta, Martees* ve svém sugoi pirátském oblečku a já ve svém martix-hacker stylu :)

Dámská jízda :)
Zleva: Renees, Martees* a Jane

Hodnocení:
Vzhledem k tomu, že se jedná o nejlepší hru, kterou jsem na NDS hrál (zároveň patří mezi moje nejoblíbenější hry vůbec), jí dávám vysoké hodnocení, a to:
Grafika: 87 / 100
Dobrá, celkově dolaďuje atmosféru hry.
Zvuky: 95 / 100
Úžasné, je vidět, že si tvůrci dali náležet.
Hratelnost: 97 / 100
Jedna z nejlepších her, které na NDS existují a je zde spousta činností.
Životnost: 90 / 100
Dlouho vydrží a i po dlouhé době hraní a následné dlouhé "pauze" si ji znova a rádi zahrajete.

Ale jak jsem již zmiňoval, hra nemusí zaujmout každého, ale jestli se chystáte pořídit si NDS (nebo Lite), tak by tato hra neměla chybět ve vaší sbírce.

A nakonec moje fotečky :) :

Vítejte u mě, ve městě Seygel :)
Chodníčky jsem si udělal sám ^^

Můj přepychový apartmán, kompletně splacený, jedna nevybavená místnost (bylo tam nahrávací studio :))

Poslední stupeň obchodu vydřiducha Toma Nooka :)

Mapa mé vesničky

Pošta a krámek Crazy Redda (ve vesničce je jednou v týdně a chce po vás heslo -řekne vám ho zvířátko, nebo si koupíte členství :))

Tohle je "výběr uložené hry". Jde o výběr, za kterou postavu budete hrát (postavu si vytvoříte, můžete mít až 4 :)). Podívejte se na Renu, možná tak nevypadá, ale je to podařený pokus o napodobení Reny z Higurashi no naku koro ni :). Je jí hodně podobná :)...

Rozhovor se zvířátkem :)

Muzeum, oddělení hmyzu (muzeum doplňujete sami :))

Au, kousnul mě komár!

Pěkná kytara... Ti malí zmetci :) jsou synovci Toma Nooka, v obchodě se objeví po dosažení 4. upgradu



2 obrázky ze ségřina města (má vlastní DS i ACWW, na každou kartu s ACWW se vejde jen jedno město a do každého města 4 postavy :))

Nakonec trocha nostalgie... Obrázek z Vánoc 2007, slavil jsem je sám, škoda, že jsem se nemohl s nikým spojit a zahrát si :)...

Doufám, že se vám recenze líbila, doufám, že se vám líbí to, co jsem tu teď představoval a že si to někdy zkusíte zahrát :)! ACWW je opravdu výborná hra, doporučuji ^^
Další informace? Sledujte acww.blog.cz :)

Sayonara ^^ °
//Dole je anketa, není-li vidět, klikněte na nadpis článku ^^

Opět zpět!

12. července 2008 v 13:46 | Otaku Woodbin
Ahoj, tak jsem zase zpátky :)! A na co se můžete těšit?
Jednoznačně se teď zaměřím na homebrew, jelikož jsou prázdniny, mám fakt hafo času :)...
Co budu pravděpodobně recenzovat:
DS Homebrew:
Pocket physics 0.6
OpenTTD DS Alpha 6
Nitrotracker 0.4
DSOrganize 3.2
Hudba:
Mňága a Žďorp
PC hry:
FSG (Falling sand game)
Ostatní články:
Film (Můj a kámoše), založený na HL a Portalu

Mějte se a choďte na blog ^^
Sayonara ^^ °

Tak a zase Bye Bye :)

8. července 2008 v 9:30 | Otaku Woodbin |  Ostatní
Ano, opět odjíždím, tentokrát na 4 dny na zatopený důl Kristýna, mějte se :)!

DS Homebrew: Still Alive DS

6. července 2008 v 10:57 | Otaku Woodbin |  Nintendo DS
Ahoj! Teď vás seznámím s perfektním homebrewem na DSko, pravděpodobně nejlepší DS Homebrew logickou hrou za poslední dva roky!
Tak, nejdřív řeknu, že ti, kteří znají hru Portal od studia Valve, a také ti, co znají flashovou 2D verzi onoho Portalu, mohou další odstavec přeskočit :)...

Portal. Hra, která si udělala jméno. Další důkaz o všemocnosti studia Valve. Ale nejdříve trochu historie. 1. hra ze série byla freeware logická hra Narbacular Drop od amatérského studia Nuclear Monkey software. Poté, co hru shlédlo Valve, odkoupilo nápad a najalo ony tvůrce Narbacular Drop, aby vytvořili svoji hru, zasazenou do světa Half Life.
A tak vznikl Portal. Ten rozpoutal obrovský boom, i když to byla poměrně krátká hra. Okamžitě vznikaly předělávky, například vynikající 2D flashová verze - Portal, The flash version, doporučuji vyzkoušet. A dále mnoho dalších, vzniklo také Still alive DS.
A o co v Portalu jde? Je to jednoduché. Jste testovací subjekt v Aperture Science Enrichment Center a máte otestovat takzvané ASHPD. Co to je? Je to zkratka Aperture Science Handheld Portal Device. Je to udělátko, které znamená revoluci. Vystřelíte portal na zeď před vámi, pak vystřelíte druhý na zeď za propastí naplněnou kyselinou a projdete portálem na druhou stranu. Mezi portály se můžete volně pohybovat, přenášet předměty, zbavovat se automatických střílen a tak dále. Cílem Portalu bylo projít všemi nástrahami a překonat všech 19 levelů a nakonec se postarat o jistou záležitost :). (Ti, co hráli Portal, ví, o čem mluvím :))
No, to bylo něco o konceptu Portalu...

A jak je to se Still Alive DS? Bere své jméno z písničky, hrající při titulkách v Portalu ("Still alive" napsal Jonathan Coulton :)). A je to prakticky to samé. Máte HPD (zbraň tvořící portály) a než doběhnete do cíle, musíte posbírat všechny koláče (byla to slibovaná odměna v Portalu, které se vám nakonec nedostalo :)). Cestu však dláždí mnoho nástrah - střílny, plasmová pole, rotující nože, atd.
Horní obrazovka
Dolní obrazovka

Nedávno vyšla nová verze - 1.15, opravdu vynikající kousek. Mnoho nového, i když pro neznalé tohoto geniálního počinu je asi nové vše :).
A co tedy Still Alive DS nabízí? Posuďte sami:
- Příběhový mód, zatím jen s původními nástrahami, 28 normálních levelů a 28 pokročilých levelů
- Vestavěný editor map, možnost uploadnutí vlastní mapy do databáze a možnost stáhnutí mapy z databáze (vše se odehrává na DS, tj na DS můžete stáhnout mapu i nahrát ji na internet :)).
Stahování mapy
Editor - obrazovka jedna (jdou prohazovat 1 nástroje a 2 mapa)
Obrazovka 2 - mapa

- Vložený ending z Portalu (Písnička Still Alive a klasické titulky, rolování všemi pozadími z levelů)
- 4 jazyky: angličtina, francouzština, němčina a španělština
- Stylová roztomilá grafika :)
- Docela pěkný efekty
- Seznam pastí:
Pruhované zdi - Nejde na nich vytvořit portál
Modré plasma zdi - Nejde přes ně projít, vystřelit portál, střílny přes ně nemohou střílet, vypínají se stoupnutím na spínač (Abyste "dveře" měli otevřené pořád, musíte na spínač dát bednu :))
Zelené plasma zdi - To samé jako modré, ale vypínají se nasměrování plasma koule do červených spínačů
Červené plasma zdi - Nejde přes ně chodit (je to taková pevná zem) a střílny přes ně nemohou střílet, ale lze skrz ně střílet portály :)
Rotující ostří - Při doteku vás zabíjí, portály přes ně proletí, plasma koule projdou, střílny prostřelí :)
Kyselina - Jeden dotek a jste... Taky kyselina :D
Létající plošinky - Co dodat :), létají doleva a doprava, při odrazu mění směr :)
Střílny - Klasika, střílí po vás, po jedné sekundě střelby je po vás (životy se regenerují), dají se zničit hodem o zeď, pádem, hozením do kyseliny, plasma koulí, rotujícím ostřím, rozdrcením plošinkou a tak dále :)
Odrážecí zeď - Odráží paprsek portálové zbraně, když po té zdi jdete, tak to klouže :)

Video, ukazující některé věci:


Tak co říkáte? Když se podíváte na homepage a zhlédnete mapy, asi nebudete vycházet z údivu, kolik toho je (asi 450 map!!!! Některé jsou moje, třeba Underacid-station nebo CompanionCubeLike) a co se dá vytvořit.
Kdo má DSko s možností spouštění homebrewu (tzn má flashkartu), tohle musí mít :)!
A jedna věc... Kdo má kartu M3 Real, musí spouštět hru přes aplikaci DSOrganize, ve firmwaru je nějaká chyba a nejde to normálně spustit.
Sosněte a pařte!!! :)

Platforma: Nintendo DS (Lite)
Žánr: Logická/skákačka/akce (je to akční, když po vás střílí střílna a vy xD)
Požadavky: DS, schopné pouštět homebrew (tzn DSko s flashkartou)

Hodnocení:
Životnost: 9/10
Tak tohle vám vydrží opravdu hodně dlouho....
Grafika: 8/10
Pěkná, stylová, dobré efekty, jen pár bugů :)...
Hratelnost: 999999/10
Co dodat? Hra, kterou si budou trénovat mozkové závity samotní herní bohové :)
Konečné hodnocení: 5 a půl značky Whirpool, značka vítěžů :)
Sayonara ^^ °

Higurashi no Naku koro ni

5. července 2008 v 22:46 | Otaku Woodbin |  Anime manga

Vynikající hororově-záhadové anime, které stojí za shlédnutí!



Jsem zpěéééét! :D

5. července 2008 v 16:57 | Otaku Woodbin |  Ostatní
Ahoj lidičky, tak jsem se vrátil :)!
Ten týden byl... Nebudu řikat jakej :). (Ta-jem-ství! :D)
V nejbližší době se můžete těšit na články hlavně o DS homebrewu, například o nové verzi Still Alive DS!
Woodbin se vrátil... A je ještě šílenější než předtím!!! :D